5 moduri de a călători și a te dezvolta cu bani puțini

00:17 Unknown 0 Comments



În ultimul an am călătorit mult în afara țării, pentru o persoană care nu își permite chiar atât de multe vacanțe în străinătate. Am fost în Macedonia, Ungaria, Portugalia, Olanda, Anglia, Scoţia, Polonia. Dar nu am plecat în vacanță, ci - așa cum îmi place mie să spun - „am călătorit cu un scop”. Ah, și aproape gratuit.

Poză dintr-un proiect în Portugalia
În prezent, există o mulțime de oportunități pentru tineri de a pleca din țară cu costuri minime și făcând ceva folositor pentru propria dezvoltare în același timp. Eu am aflat târziu de multe dintre aceste oportunități. Prin „târziu” mă refer la faptul că aceste programe și proiecte există de ceva timp, astfel că puteam sa profit de ele încă de acum câțiva ani și, recunosc, tare mult ar fi contat. Dar vorba aia „mai bine mai târziu decât niciodată”; eu sunt mulțumită că le-am descoperit și în loc să mă gândesc la ce puteam face și la ce am pierdut, mă concentrez pe cum pot să profit cât mai mult în prezent și cum mă pot folosi de ele pentru a mă dezvolta în continuare.

Uneori mă gândesc ce bine ar fi fost să fi avut o persoană care să mă ghideze și să îmi ofere toate aceste informații. Pentru că nu a fost așa și pentru că îmi dau seama cât de mult ar fi contat, vreau să încerc să fiu eu acea persoana pentru tine, tânăr aflat la început de drum și în căutare de posibilități de dezvoltare. Eu mi-am dat seama ce contribuție importantă a avut participarea la aceste proiecte internaționale în dezvoltarea mea. De aceea îmi doresc să afle și să profite de ele cât mai mulți tineri. 

Așadar, în continuare împart cu tine toate informațiile pe care le știu în legătură cu oportunități de a călători și de a te dezvolta cu costuri minime.

1. Mobilitățile pentru studenți ERASMUS+ (sau bursele ERASMUS, așa cum le știm cu toții) – cu ajutorul cărora poți pleca să studiezi un semestru sau un an la o altă universitate din Europa și vei primi o sumă de bani lunar pentru întreținere. Este o experiență frumoasă, pe care ar fi păcat să o ratezi. Interesează-te la facultatea ta când și cum te poți înscrie. De obicei, la începutul anului se defășoară concursul de selecție.


2. Mobilitățile pentru tineret ERASMUS+ (for young people and youth workers) - vorbesc aici de Training Course și Youth Exchange - se desfășoară pe o perioadă de 1-3 săptămâni și pun accent pe educație nonformală și pe interacțiunea interculturală dintre tineri la nivel european. Activitățile, cazarea și masa sunt asigurate în totalitate, iar pentru transport se alocă o anumită sumă de bani în care trebuie să te încadrezi și care va fi decontată (nu ar trebui să fie probleme în ceea ce privește încadrarea în suma disponibilă pentru transport).

Eu am plecat până acum prin intermediul asociațiilor S4YD și GEYC (citește despre unul dintre proiecte în articolul Two weeks in the city whose name I didn't know how to pronounce). Urmărește-le paginile de Facebook pentru a fi informat despre viitoare proiecte la care te poți înscrie. Îți recomand să intri și în comunitatea GEYC, unde vei fi anunțat printre primii despre call-urile GEYC pentru proiecte. Totodată mai poți urmări și website-urile salto-youth.net și erasmusplus.ro.

Tot în categoria mobilităților pentru tineret ERASMUS+ intră și: EVS, study visit, seminar, job shadowing/observation, contact-making events. Citește mai multe informații în Erasmus+ Programme Guide.


3. European Voluntary Service (EVS) – este un stagiu de voluntariat internațional care se desfășoară pe o perioadă de la 2 săptămâni și până la 1 an. Se asigură cazarea, masa, bani de buzunar, cea mai mare parte din transport și cursuri de limbă străină (cea vorbită în țara respectivă).

Practic, în acest timp vei face voluntariat, dezvoltându-ți anumite abilități (de exemplu, competențe digitale, comunicare, management de proiecte, training etc. - sunt doar primele care mi-au trecut prin minte și prezintă interes pentru mine). Alte avantaje: vei locui într-o altă țară, vei interacționa cu alte culturi, vei învăţa gratuit o limbă străină, vei dobândi experienţă de lucru, vei ieși din zona de confort, vei cunoaște o mulțime de oameni din diferite țări, te vei dezvolta din toate punctele de vedere.

Poți pleca în două EVS-uri în total, unul scurt (de până la două luni) și unul lung (restul de pănă la 12 luni) - nepărat în acestă ordine, daca prei să faci două și nu doar unul. Mai multe informații găsești pe website-ul Comisiei Europene și pe European Youth Portal.

Poți, de asemenea, să urmăreşti website-ul Find EVS şi să dai join grupurilor de Facebook EVS vacancy şi EVS (European Voluntary Service), unde se postează anunţuri despre aceste oportunităţi.


4. Stagiile de voluntariat în străinătate prin AIESEC – se desfășoară pe o perioadă de 6-8 săptămâni și poți pleca aproape oriunde în lume. În general, cazarea și masa vor fi asigurate, dar tu va trebui să îți plătești transportul.

Dezavantajul este că pot fi destul de mari costurile de transport, în funcție de țara în care vrei să se desfășoare stagiul, iar cele mai frumoase povești sunt de la voluntarii care au petrecut această perioadă într-o cultură total diferită, în locuri precum China, Brazilia, India și în alte locuri îndepărtate. Dar, punând în balanţă tot ceea ce câştigi prin această experienţă, cred că este o şansă frumoasă pe care ar trebui să o iei în considerare. Citește mai multe informații pe website-ul AIESEC România.


5. Work&Travel – program prin care poți pleca în altă țară să lucrezi și să vizitezi în același timp, iar cei mai mulți studenți pleacă cu Work&Travel în SUA (mi se pare normal, dacă tot există posibilitatea și eu aș alege să am experiența tot în SUA). De aceea, cel puțin eu, când aud Work&Travel mă gândesc automat la State. O perioadă nici nu știam că poți pleca și în alte părți.


Bonus: mai poți urmări și HeySucces.com – o platformă care promovează burse, internship-uri, conferințe, competiții și proiecte internaționale.

Există  cu siguranță mai multe oportunități, dar momentan eu cu acestea sunt familiară. Ești tânăr, ai timp liber pe care trebuie să îl folosești în mod inteligent pentru a crește în permanență, aceste programe nu necesită o investiție financiară mare - așa că de ce să nu profiți?

Dacă mai cunoști și alte programe similare, recomandă-mi-le printr-un comentariu.

0 comments: