Învață o limbă străină gratuit, simplu și în mod distractiv

22:54 Unknown 0 Comments




M-am hotărât să învăț limba franceză. Îmi doresc de mult timp și nu de puține ori m-am trezit gândindu-mă „ce mi-ar plăcea să vorbesc și eu franceza!”. Ultima dată când am zis asta, am luat atitudine și am început să caut cele mai bune resurse pentru a învăța o limbă străină gratuit. Așa am ajuns la Duolingo.com.
Duolingo este o metodă eficientă de a învăța o limbă străină, așa cum o demonstrează și un studiu independent, desfășurat de City University of New York și de University of South Carolina, care arată că în medie 34 de ore de Duolingo sunt echivalente cu un semestru universitar complet de cursuri de limbă.

Duolingo creează dependență și motivează cursanții, deoarece folosește elementele unui joc - obții puncte când termini o lecție, avansezi în nivel, pierzi vieți când răspunzi incorect și poți chiar să intri în competiție cu prietenii tăi. Mai mult decât atât, este foarte ușor de utilizat și la fiecare lecţie treci prin exerciţii de vorbire, de ascultare, de traducere şi de întrebări cu variante de răspuns. Ce îmi place mie în mod special este că Duolingo verifică și pronunția, punându-te să repeți la microfon cuvinte sau propoziții (vezi video).
Trebuie să cunoști limba engleză ca să ai acces la cele mai multe lecții de limbi străine (altfel, din limba română poți învăța doar limba engleză). Așa că, eu învăț franceza din limba engleză și îmi place asta, pentru că le exersez pe amândouă în același timp.


Cum să înveți eficient

Ca să înveți într-adevăr o limbă străină, trebuie să exersezi constant. Așa că, uite ce îți propun:

  • Învață în fiecare zi. Înainte să spui „dar nu ma timp”, Duolingo vine în ajutor cu aplicația disponibilă pentru iOS și Android. Așadar, poți exersa și pe telefon în metrou, în pauza de masă, când aștepți undeva sau oricând ai puțin timp liber;
  • Alocă timp în agenda ta special pentru a exersa. De exemplu, 30 de minute în fiecare dimineață sau în fiecare seară când ajungi acasă;
  • Recapitulează; eu repet mereu lecția anterioară (cel puțin) înainte să încep una nouă și astfel mă asigur că nu uit nimic din ceea ce am învățat. De asemenea, este și o metodă bună de a mă verifica;
  • Notează într-un carnețel cuvinte sau reguli de gramatică, ca să le ai mereu la îndemână când vrei să te verifici.
Sper că îți sunt utile aceste informații. Eu sunt foarte încântată de Duolingo și, chiar dacă mai am mult de lucru până să ajung să port o conversație, tot mă descurc mai bine decât Joey :) (vezi video).

Citește și care sunt cele mai bune resurse de a exersa și îmbunătăți nivelul unei limbi străine.

0 comments: